بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

طراحی سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیکی بر مبنای جذب گرمای اتلافی موتور های پیستونی نیروگاه های تولید برق

نویسندگان :

علی دهقانی , کریم مظاهری , عباس بابائی زارچ

چکیده

طراحی و مطالعه پارامتریک یک سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیک بر اساس نظریات ترموآکوستیک انجام شده است. کاربرد این سردساز جایی است که گرمای اتلافی موتور های پیستونی نیروگاه های تولید برق پراکنده می تواند به عنوان ورودی انرژی استفاده شود. طراحی بر اساس سادگی و کم هزینه بودن ساخت سردساز صورت می گیرد. بنابراین بخش موتور و سردساز سیستم کوپل در یک تشدید کننده با قطر ثابت محصور شده است که دو طرف تشدیدکننده بسته می باشد. سردساز موج متحرک ضریب عملکرد بیشتری نسبت به سردساز موج ایستا دارد. هدف طراحی سردساز با بالاترین عملکرد می باشد و سردساز موج متحرکی که با یک موتور موج ایستا تحریک می شود برای طراحی نهایی انتخاب می شود. سیال کاری هوا در فشار 1 مگاپاسکال و فرکانس کاری 60 هرتز است. پارامترهای هندسی استک و ریجنریتور، به عنوان قلب سیستم ترموآکوستیک، برای حداکثر کارایی سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیک بهینه شده اند. این سامانه سردساز، با توان ورودی 800 وات قادر است 163 وات توان خنک کنندگی در دمای 273 کلوین تولید کند. راندمان موتور ترموآکوستیک برای تبدیل انرژی حرارتی به صوتی 12 درصد و ضریب عملکرد سردساز 2/3 است. سردساز کوپل ترموآکوستیکی دارای راندمان کلی 20 درصد می باشد.

کليدواژه ها

سردساز کوپل ترموآکوستیک،موتور ترموآکوستیک،نیروگاه پراکنده،موج ایستا،موج متحرک

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , طراحی سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیکی بر مبنای جذب گرمای اتلافی موتور های پیستونی نیروگاه های تولید برق , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • Guidelines on Conceptual and Preliminary Design of Hypersonic Waveriders with Different Number of Inlet Ramps
  • مروری بر پروژه‌ها و بررسی چالش‌های مدیریت دانش در صنعت فناوری ماهواره جمهوری اسلامی ایران
  • مدلسازی ترمودینامیکی یک موتور میکروتوربوفن دو محوره با جریان غیرآمیخته
  • بررسی میکروساختاری و مکانیکی اتصال در سوپر آلیاژ پایه کبالت FSX414 با لایه واسط پایه نیکل ایجاد شده به روش TLP
  • استخراج یک مدل عددی مبنا جهت محاسبه میرایی ترموالاستیک یک تیر میکرو الکترومکانیکی
  • شبیه‌سازی عددی سقوط و فروپاشی یک قطره منفرد به وسیله مدل چندفازی میدان فازی بقایی روش شبکه بولتزمن
  • مطالعه پارامتری تحریک تخلیه سد دی الکتریک پلاسما براساس مدل سوزن-هانگ
  • اعمال روش نیوتن به منظور توسعه حلگرهای کاملا کوپل سه بعدی به کمک فوم اکستند
  • مطالعه تجربی اثرات آیرودینامیکی محرک‌های پلاسمایی بر ایرفویل ناکا 0012 در حرکت نوسانی پیچشی
  • بهینه سازی پروفیل پایه با هدف کنترل جریان غیرفعال سیال