بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

مدلسازی ترمودینامیکی یک موتور میکروتوربوفن دو محوره با جریان غیرآمیخته

نویسندگان :

امین ایمانی , امین انجم روز , علی راستی جهرمی

چکیده

موتورهای میکروتوربینی که برای پیشرانش سامانه های هوایی بدون سرنشین مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا بصورت میکروتوربوجت هستند. این موتورها مصرف سوخت نسبتا بالایی دارند. این در حالیست که میزان مصرف سوخت یکی از عوامل کلیدی در ساختار، وزن و مداومت پروازی سامانه هوایی است. با توجه به اینکه موتورهای توربینی نوع توربوفن، میزان مصرف سوخت کمتری دارند، یک راهکار موثر جهت بهبود عملکرد موتورهای میکروتوربوجت توسعه ساختار آنها به فرم میکروتوربوفن است. در این مقاله یک طرح موتور میکروتوربوفن دو محوره ارائه می شود. در این طرح، یک موتور میکروتوربوجت بعنوان هسته موتور جدید بوده و یک روتور حاوی یک فن و یک طبقه توربین به همراه یک داکت کنارگذر در ساختار موتور لحاظ می شود. مدلسازی ترمودینامیکی موتور در نرم افزار Gasturb انجام شده و عملکرد آن با موتور میکروجت پایه مقایسه می شود. نتایج مدلسازی کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت ویژه و در عین حال افزایش میزان نیروی پیشران را نشان می‌دهد.

کليدواژه ها

موتور میکروتوربوفن دو محوره، مدلسازی ترمودینامیکی، مصرف سوخت ویژه، نیروی پیشران

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , مدلسازی ترمودینامیکی یک موتور میکروتوربوفن دو محوره با جریان غیرآمیخته , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • مروری بر روشهای نظارت و بازرسی از راه دور پلها با استفاده از پهپاد
  • شناسایی ضرایب هیدرودینامیک زیرسطحی بدون سرنشین با روش حداکثر مشابهت مبتنی بر الگوریتم فرابتکاری ازدحام ذرات
  • طراحی سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیکی بر مبنای جذب گرمای اتلافی موتور های پیستونی نیروگاه های تولید برق
  • هدایت و کنترل یکپارچه علیه اهداف سرعت بالا بر پایه روش کنترل فعال دفع اغتشاش
  • مطالعه تاثیر ارتعاش بر دینامیک قطرات و تخلیه آنها از داخل یک محیط متخلخل سه‌بعدی
  • توسعه و اعتبار سنجی روش پانل سه بعدی ناپایا با دنباله آزاد جهت مدل سازی آیرودینامیک روتور اصلی بال چرخان
  • بهبود کیفیت تصاویر مادون ‌قرمز بر اساس فضای مقیاس لاپلاسین گوسی و انحراف استاندارد محلی تصویر
  • بررسی تجربی تاثیر سطح آشفتگی جریان آزاد بر عملکرد یک پهپاد در تونل باد
  • پیاده سازی گیرنده سیگنال های فضایی طیف گسترده دنباله مستقیم با استفاده از GNU Radio
  • On the Effects of Stiffness Ratio in Nonlinear Aeroelastic Stability of a Folding Wing