بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

مروري بر موتورهاي رم جت و اسكرم جت

نویسندگان :

حجت طلوعی , فتح اله امي

چکیده

موتور رم جت و اسكرم جت از جمله موتورهای هوا تنفسی مي باشندکه در آینده حمل و نقل هوایی، بخصوص در پروازهای زیر مداری، نقش عمده ای دارند اين موتورها داراي كمترين مقدار قطعات دوار بوده و محدوده عملكرده براي موتور هاي رمجت بين ماخ 3 تا 5 و براي موتورهاي اسكرم جت در عددهاي ماخ بالاتر از 5 مي باشد عمل احتراق در موتورهاي رم جت با تراكم هواي فراصوت در دهانه ورودي و در موتورهاي اسكرم در جريان هواي فراصوت انجام مي گيرد . اين موتورها داراي ضربه ويژه پايين تر نسبت به ديگر موتورهاي هواتنفسي بوده و داراي عملكرد بهتري در سرعت هاي فراصوت مي باشند. اين موتورها از لحاظ مصرف به سه دسته تقسيم شده اند كه هركدام كاركردهاي مختلفي دارند. اين موتورهاي همواره با چالش هاي مختلفي در زمينه ناپايداري احتراق، مكش هواي ورودي، ساختار مواد سازنده و عدم كاركرد در سرعت صفر مواجه هستند. هدف عمده اين پژوهش برررسي و ارايه آخرين يافته هاي تحقيقاتي در اين حوزه با تمركز بر روي موتورهاي رم جت و اسكرم جت مي باشد.

کليدواژه ها

رم جت،اسكرم جت،فراصوت،ماخ ، عملكرد

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , مروري بر موتورهاي رم جت و اسكرم جت , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • Calculating Aerodynamic Coefficients of Fixed Wing Aircrafts Using DATCOM Software with Special Focus on Rudderless Flying-wing UAVs
  • بهبود عملکرد مدل جعبه سفید یک پلنت دینامیکی غیرخطی با استفاده از رگرسیون بردار پشتیبان بهینه شده به عنوان مدل جعبه سیاه
  • بررسی تجربی اثرات تراکم المان های زبری سطح بر مقیاس بندی جریان باد لایه مرزی در تونل باد
  • هدایت و کنترل یکپارچه برای رهگیری اهداف سرعت بالا
  • بررسی عوامل تاثیرگذار در ناپایداری آیروالاستیک غیرخطی بال با وجود سطح کنترل
  • بررسی تجربی اثر تولید کننده گردابه بر عملکرد آيروديناميکی ایرفویل Riso- B1-18
  • محاسبه ضرایب شدت تنش در دیسک دوار شیاردار حاوی ترک شعاعی تحت بارگذاری مود اول خالص
  • تاثیر محل قرارگیری هندسه چرخاننده کم چرخش بر میدان جریان در یک شعله پیش آمیخته
  • مطالعه تاثیر ارتعاش بر دینامیک قطرات و تخلیه آنها از داخل یک محیط متخلخل سه‌بعدی
  • تحلیل اثرات زاویه مرکزی و ولتاژ اعمالی بر روی دمای کمانش بحرانی پانل استوانه ای 2D-PFGM با روش GDQ