بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
بهبود عملکرد آیرودینامیکی بال با الگوی تغییر در پروفیل پایه
امیرحسین حسین , حامد محمدی
هدف از انجام این طرح کنترل غیر فعال جریان با استفاده از تغییر در لبهی حملهی بال است. با استفاده از روش پروفیل لبهی حملهی برآمده، عملکرد آیرودینامیکی بهبود خواهد یافت. به عنوان مثال در شرایط فیزیک چرخان پرههای توربین باد و قرارگیری آن در زوایای حملهی متنوع این روش میتواند موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی آن شود. برای استخراج نتایج، از تحلیل سیالات محاسباتی با استفاده از نرم افزار تجاری سی.اف.ایکس. مبتنی بر روش حجم محدود بر پایه روش المان محدود، استفاده خواهد شد. در مرحله اول الگوی جریان روی مقطع بال مبتنی بر تحقیق مرجع مورد بررسی قرار گرفته است. در این مرحله بهبود بازدهی آیرودینامیکی بال با توجه به پارامترهای ضریب برآ، پسا، بازدهی آیرودینامیکی و وضعیت لایه مرزی جریان بررسی شده است. سپس الگوی پیشنهاد شده در مقاله در مورد بررسی عملکرد آیرودینامیکی در سایر موارد قابل بررسی است.
لایه مرزی- بهبود عملکرد آیرودینامیکی-پروفیل لبهی حمله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بهبود عملکرد آیرودینامیکی بال با الگوی تغییر در پروفیل پایه , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401