بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

تخمین موقعیت توسط تلفیق سیستم GPS/INS با استفاده از فیلتر کالمن توسعه یافته

نویسندگان :

محمد نوابی , مانا عظیم عراقی

چکیده

سیستم ناوبری اینرسی با استفاده از اطلاعات مکانی، جهت و سرعت اولیه و اندازه گیری سرعت زاویه ای و شتاب ها، محل وسیله نقلیه، جهت و سرعت فعلی متحرک را تخمین می زند. سنسورهای اینرسی معمولاً ، دارای نویز زیاد و عدم اطمینان بالا در خروجی می باشند. در نتیجه، خطای سیستم با گذشت زمان، افزایش می یابد. برای افزایش دقت و کاهش خطای بیشتر با گذشت زمان، سیستم ناوبری اینرسی را با سنسورهای کمکی دیگر مثل GPSترکیب می کنند. ترکیب اطلاعات دو سنسور، نیاز به الگوریتم تخمین دارد. مهم ترین وظیفه سیستم ناوبری تخمین موقعیت وسیله می باشد که بتواند با دقت خوبی و خطای بسیار کم و ثابتی تخمین زده شود. در این مقاله به بررسی تخمین موقعیت توسط تلفیق سیتم GPS/INS با استفاده از فیلتر کالمن توسعه یافته پرداخته ایم. روش هاي ناوبري تلفيقي به طوركلي از الگوريتم هاي فيلترهاي كالمن بهره می گيرند،که در این پژوهش تخمین موقعیت با استفاده از تلفیق سیستم INS/GPS توسط فیلتر کالمن توسعه یافته انجام شده است. که مشاهده می شود تخمین موقعیت با دقت بسیار خوبی و خطای پایین انجام شده است.

کليدواژه ها

سیستم ناوبری اینرسی،فیلتر کالمن، فیلتر کالمن توسعه یافته، ناوبري تلفيقي.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تخمین موقعیت توسط تلفیق سیستم GPS/INS با استفاده از فیلتر کالمن توسعه یافته , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • طراحی و شبیه سازی مبدل DC-DC غیر ایزوله با بازده و بهره بالا برای هواپیمای الکتریکی/ترکیبی
  • بررسی فلاتر یک پرنده سه درجه آزادی
  • کاربرد معیار تخریب انرژی پایه برای بررسی شکست مواد ارتوتروپیک با ترک در امتداد الیاف
  • اعمال روش نیوتن به منظور توسعه حلگرهای کاملا کوپل سه بعدی به کمک فوم اکستند
  • بهبود عملکرد مدل جعبه سفید یک پلنت دینامیکی غیرخطی با استفاده از رگرسیون بردار پشتیبان بهینه شده به عنوان مدل جعبه سیاه
  • تحلیل حساسیت سوبل بر پارامترهای ماشین‌کاری تخلیه الکتریکی روی نیروی پسماند زدا در فولاد کم‌کربن
  • ارائه الگوریتم طراحی مفهومی پهپاد‌های تیلت داکت با استفاده از روش ماتریس ساختار طراحی
  • مطالعه تجربی اثرات آیرودینامیکی محرک‌های پلاسمایی بر ایرفویل ناکا 0012 در حرکت نوسانی پیچشی
  • حل گذرا جریان گردابی در محفظۀ احتراق یک موتور پیشران فضایی
  • بررسی عملکرد کمانش پوسته های استوانه ای متخلخل تحت بار متمرکز