بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

بررسی فلاتر یک پرنده سه درجه آزادی

نویسندگان :

محمدرضا علیجانی نرگسی

چکیده

در این مقاله به بررسی فلاتر یک پرنده با سه درجه آزادی بررسی شده است بدین منظور، ابتدا معادلات حاکم با روش لاگرانژ برای یک هواپیما استخراج شده (در فاز کروز) و نیز معادلات الاستیک برای یک مقطع بال استخراج شده است و سپس معادلات را به فضای حالت برده و در نهایت درجات آزادی الاستیک به معادلات صلب هواپیما کوپل شده است. در مرحله بعد، معادلات الاستیک دم نیز به معادلات بدنه و بال کوپل شده است. سپس وضعیت پایداری پرنده با اعمال گاست ثابت بررسی شده و در آخر تاثیر تلاطم سوخت نیز به صورت یک درجه آزادی دورانی (اثر پاندولی) مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت با نوشتن کد عددی در نرم‌افزار MATLAB و استفاده از ایرودینامیک جونز مسئله با روشP حل شده و پایداری جسم پرنده بررسی شده است.

کليدواژه ها

ائروالاستیسیته، پدیده فلاتر، تئوری آئرودینامیک جونز، روش لاگرانژ

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی فلاتر یک پرنده سه درجه آزادی , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • بررسی تجربی و عددی مشخصات عملکردی انژکتور فشاری-پیچشی
  • طراحی هندسی و شبیه‌سازی ملخ به منظور به‌کارگیری در هواپیمای هوانوردی عمومی
  • Design a finite-time chattering free attitude controller for rigid spacecraft’s without angular velocity measurement using interval type-II fuzzy logic nonsingular terminal sliding mode and nonlinear extended state observer
  • طراحی یک مرحله فن خلاف‌گرد
  • تاثیر محل قرارگیری هندسه چرخاننده کم چرخش بر میدان جریان در یک شعله پیش آمیخته
  • اصلاح مانور نشانه روی لامبرت در محیط فضای اغتشاشی
  • بررسی تجربی تاثیر شعاع فلپ دایره ای بر بردار پیشرانش یک نازل همگرا با استفاده از پدیده کواندا
  • کنترل حالت لغزش پایانه سریع برای فرود نرم یک ربات فضایی روی یک سیارک با در نظر گرفتن یک مدل گرانشی باریسنتریک
  • بررسی تاثیر اعمال قید دمای ورودی به توربین و دور ثابت بر عملکرد موتور توربوفن جریان-مخلوط تک-محوره به همراه تغییرات سطح مقطع شیپوره
  • تحلیل خزش ترموالاستیک در استوانه متخلخل پیزوالکتریک تابعی مدرج