بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

ترکیب کنترل مدل پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی برای ایجاد یک هدایت بهینه در فاز نهایی

نویسندگان :

هادی نوبهاری , محمدصادق اکبری

چکیده

در این پژوهش، یک الگوریتم هدایت فاز نهایی برای برخورد یک رهگیر به یک هدف ثابت یا متحرک استخراج شده‌است. این الگوریتم با استفاده از ترکیب روش کنترل مدل پیش‌بین و نظریه‌ بازی دیفرانسیلی بدست آمده‌است. از ویژگی‌های این روش، محاسبه‌ی فرمان هدایت بهینه به صورت یک رابطه‌ی صریح است. ویژگی دیگر این روش، مقاوم‌بودن آن نسبت به اغتشاش به علت استفاده از نظریه بازی دیفرانسیلی می‌باشد. این الگوریتم هدایت بدون آگاهی از سرعت و شتاب هدف و درنظرگیری شتاب هدف به عنوان اغتشاش، فرمان هدایت را تولید می‌کند. نوآوری اول این پژوهش، استفاده از کنترل پیش‌بین در هدایت فاز نهایی و نوآوری دیگر استفاده از روش ترکیبی کنترل مدل پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی در هدایت فاز نهایی می‌باشد. در نهایت، عملکرد الگوریتم‌های پیشنهادی شامل دو الگوریتم بر مبنای کنترل مدل پیش‌بین و یک الگوریتم ترکیبی در محیط ارزیابی شده و نتایج آن با نتایج حاصل از عملکرد الگوریتم هدایت تناسبی مقایسه شده است. نتایج بدست‌آمده نشان از کارایی این الگوریتم هدایت در سناریوهای مختلف را دارد.

کليدواژه ها

رهگیر ، کنترل مدل پیش‌بین ، نظریه بازی دیفرانسیلی ، هدایت فاز نهایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , ترکیب کنترل مدل پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی برای ایجاد یک هدایت بهینه در فاز نهایی , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • طراحی، ساخت و مدلسازی دینامیکی ربات دو ملخه هم محور مقاوم به برخورد برای محیط های بسته
  • استخراج یک مدل عددی مبنا جهت محاسبه میرایی ترموالاستیک یک تیر میکرو الکترومکانیکی
  • طراحی کنترل‌کننده ترکیبی پیش‌بین و تناسبی مشتقی برای تعقیب مسیر توسط کوادکوپتر
  • بررسی تاثیر پارامترهای کنترل پیش‌بین در مسئله ملاقات و اتصال مداری
  • بررسی تجربی اثر جذب آب بر استحکام کششی کامپوزیت های زمینه فنولیک حاوی نانوذرات و الیاف
  • توسعه یک الگوریتم تولید مسیر زاویه‌ای مطلوب حلقه-بسته هوشمند برای یک ماهواره
  • بررسی بار بحرانی کمانش تیرهای کامپوزیتی شیشه/اپوکسی حاوی نانوذرات تحت اثر تابش نور خورشید
  • مطالعه تجربي اثرات تخلخل بر عملکرد آيروديناميکي و آیروآکوستیکی یک ايرفويل با انحنای بسیار زیاد
  • تحلیل دمایی و مقایسه دو طراحی مختلف برای کاتد مورد استفاده در رانشگرهای الکترواستاتیکی
  • تخمین عمر خزش-خستگی محور توربین موتور توربوفن