بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
مقایسه عملکرد بالگردهای یک روتور اصلی با روتورگردهای شبه بالگرد در فاز کروز
احمدرضا زمانی , فرید شاهمیری
هدف از این مقاله مدلسازی ریاضی و مقایسه عملکرد بالگردهای یک روتور اصلی با روتورگردهای شبه بالگرد (بالگرد مرکب) در فاز کروز است. منظور از بالگرد مرکب، بالگردی است که عملکرد روتور اصلی با افزودن بال یا سیستم پیشران کمکی (یا هر دو) پشتیبانی میشود. در اینجا متدلوژی مقایسه شامل؛ مدلسازی پیشرفته بالگردهای متعارف (بدون بال) و بالگرد مرکب با کمترین فرضیات ساده کننده، حل عددی معادلات تریم و نهایتاً تحلیل عملکرد بالگردها در پرواز کروز است. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که در سرعتهای کروز متوسط، افزودن بال موجب کاهش بار روتور اصلی در تأمین لیفت، کاهش 4 درصدی توان مورد نیاز، افزایش 3.85% نسبت لیفت به درگ، افزایش 3.81% مداومت و افزایش 3.46% شعاع عملیاتی روتورگرد خواهد شد.
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , مقایسه عملکرد بالگردهای یک روتور اصلی با روتورگردهای شبه بالگرد در فاز کروز , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401