بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

بررسی اثر نسبت دمش و گام حفره ها بر خنک کاری لایه ای صفحه تخت به وسیله دو ردیف حفره فن شکل

نویسندگان :

امین اردکانی , کریم مظاهری , میلاد دلدار

چکیده

پژوهش حاضر به شبیه سازی عددی خنک کاری لایه ای صفحه تخت با استفاده از دو ردیف حفره ی دارای بازشدگی (فن شکل) به وسیله مدل آشفتگی انتقال تنش رینولدز اختصاص یافته است. مدل مورد استفاده ابتدا با داده های آزمایشگاهی هندسه مربوطه اعتبارسنجی گردید و در ادامه، بررسی دقیقی بر تاثیر پارامتر نسبت دمش هر دو ردیف حفره ها بر عملکرد خنک کاری لایه ای ارائه شده است. نتایج این مطالعه حاکی از افزایش قابل ملاحظه در عملکرد خنک کاری با استفاده از دو ردیف حفره فن شکل می باشد. همچنین اثر افزایش نسبت دمش حفره های ردیف اول بر بهبود عملکرد خنک کاری به نسبت اثر افزایش نسبت دمش ردیف دوم موثرتر بدست آمد. در انتها، اثر افزایش گام عرضی حفره ها از 4 برابر قطر حفره به 6 برابر قطر حفره مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که با کاهش پنجاه درصدی دبی مصرفی جریان خنک، عملکرد خنک کاری سطح تنها حدود 20% کاهش می یابد که این دستاوردی قابل ملاحظه است.

کليدواژه ها

: خنک‌کاری لایه‌ای ، مطالعه پارامتری، شبیه سازی عددی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی اثر نسبت دمش و گام حفره ها بر خنک کاری لایه ای صفحه تخت به وسیله دو ردیف حفره فن شکل , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • طراحی کنترل کننده حلقه باز برای یک هواپیمای سبک با استفاده از اسپیلاین های مکعبی
  • شبیه سازی عددی نوسانات فرابحرانی با تغییر فشار خروجی در ورودی هوای تراکم ترکیبی
  • اجتناب از برخورد با موانع به روش میدان پتانسیل مصنوعی برای بالگرد بی سرنشین
  • بررسی اثر کاتالیست بر نرخ سوزش پیشرانه جامد مرکب بر پایه پلاستیسول PVC
  • توسعه یک الگوریتم طرح‌ریزی مسیر جستجوی مقید در یک محیط همراه با موانع مبتنی بر بهینه‌سازی کلونی مورچگان
  • بررسی تجربی تاثیر سطح آشفتگی جریان آزاد بر عملکرد یک پهپاد در تونل باد
  • محاسبه ضرایب شدت تنش در دیسک دوار شیاردار حاوی ترک شعاعی تحت بارگذاری مود اول خالص
  • ترکیب کنترل مدل پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی برای ایجاد یک هدایت بهینه در فاز نهایی
  • اثبات فن آوری طرح موتور میکروتوربوفن به روش هم افزایی توان چند میکروتوربوجت
  • ارزیابی آرایش نازل های مه پاش تبخیری در مجرای ورودی بر روی عملکرد یک توربین گاز کلاس جی