بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

فرود خودکار در حضور باد جانبی با استفاده از کنترل مدل پیش‌بین مبتنی بر نظریه بازی دیفرانسیلی

نویسندگان :

مریم مجلسی , هادی نوبهاری , یوسف صیفوری پور

چکیده

در این پژوهش، کنترل‌کننده‌ پیش‌بین ‌مقاوم در برابر اغتشاش با استفاده از کنترل مدل ‌پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی برای کنترل فرود هواپیما در حضور باد جانبی شدید و نامعینی‌هایی مثل اثر زمین طراحی شده‌است. برای طراحی این کنترل‌کننده از یک مدل آماده هواپیما و ساختار کنترلی آماده برای کنترل هواپیما در کانال‌های طولی و عرضی استفاده شده‌است. این ساختار کنترلی برای حلقه‌های کنترلی طولی و عرضی به‌صورت پیش‌فرض از کنترل‌کننده‌ی H_∞ هواپیما استفاده کرده که در این پژوهش، کنترل‌کننده‌ی عرضی با کنترل‌کننده‌ی EDMCDG جایگزین شده‌است. همچنین، تغییراتی در ساختار کنترلی متناسب با کنترل‌کننده‌ی جدید داده شده‌است. برای بررسی عملکرد کنترل‌کننده، شبیه‌سازی فرود هواپیما با وجود باد جانبی با سرعت 10 متر بر ثانیه انجام شده و نمودارهای مسیر و ورودی‌های کنترلی و متغیرهای حالت عرضی آمده‌است.

کليدواژه ها

کنترل پیش‌بین ، بازی دیفرانسیلی ، فرود خودکار ، باد جانبی ، اثر زمین

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , فرود خودکار در حضور باد جانبی با استفاده از کنترل مدل پیش‌بین مبتنی بر نظریه بازی دیفرانسیلی , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • بررسی تجربی تاثیر شعاع فلپ دایره ای بر بردار پیشرانش یک نازل همگرا با استفاده از پدیده کواندا
  • توسعه یک الگوریتم تولید مسیر زاویه‌ای مطلوب حلقه-بسته هوشمند برای یک ماهواره
  • طراحی کنترل‌کننده مد لغزشی مبتنی بر شبکه‌ عصبی برای سیستم غیر‌خطی ژیروسکوپ آشوبناک
  • ارائه یک رویتگر بهینه جدید مبتنی بر پیش‌بینی برای تخمین متغیرهای حالت ژیروسکوپ MEMS
  • Calculating Aerodynamic Coefficients of Fixed Wing Aircrafts Using DATCOM Software with Special Focus on Rudderless Flying-wing UAVs
  • بررسی تجربی اثر جذب آب بر استحکام کششی کامپوزیت های زمینه فنولیک حاوی نانوذرات و الیاف
  • هدایت و کنترل یکپارچه برای رهگیری اهداف سرعت بالا
  • طراحی سیستم کوپل سردساز ترموآکوستیکی بر مبنای جذب گرمای اتلافی موتور های پیستونی نیروگاه های تولید برق
  • مطالعه و بررسی عملکرد یک موتور توربوجت با استفاده از روش تحلیل انرژی و اگزرژی
  • بررسی زبری سطح سوپر آلیاژ Inconel 625 در فرآیند ماشین‌کاری تخلیه الکتریکی سیمی