بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401


برگزار شده توسط : دانشکده فناوی های نوین - دانشگاه علم و صنعت ایران

Design and Comparison of MPC and LQR Control Methods for a Passenger Aircraft

نویسندگان :

نوید محمدی , معین ابراهیمی , امیرعلی نیکخواه , مرتضی طایفی

چکیده

This article describes the design and comparison of altitude controller in cruise flight conditions using the MPC and LQR control methods. The state space matrix related to the longitudinal motion of the aircraft is available using the linearization method around the trim conditions. After viewing the results, we can see that the two MPC and LQR controllers have relatively similar performance in height tracking with constraints, but the superiority of MPC is in the limited control input given to the system.

کليدواژه ها

MPC،LQR،Fixed-wing،Aircraft،Altitude control

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , Design and Comparison of MPC and LQR Control Methods for a Passenger Aircraft , بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران


بیست و یکمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
تاریخ برگزاری : 08 اسفند ماه 1401
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • طراحی و شبیه سازی مبدل DC-DC غیر ایزوله با بازده و بهره بالا برای هواپیمای الکتریکی/ترکیبی
  • تعیین وضعیت بهینه مقاوم ماهواره مبتنی بر الگوریتم بهینه یابی کمینه-بیشینه
  • Guidelines on Conceptual and Preliminary Design of Hypersonic Waveriders with Different Number of Inlet Ramps
  • تخمین موقعیت توسط تلفیق سیستم GPS/INS با استفاده از فیلتر کالمن توسعه یافته
  • شناسایی ضرایب هیدرودینامیک زیرسطحی بدون سرنشین با روش حداکثر مشابهت مبتنی بر الگوریتم فرابتکاری ازدحام ذرات
  • طراحی و شبیه سازی کنترل کننده خطی سازی فیدبک جزئی و پسگام تطبیقی برای یک ربات پرنده خودکار دو ملخه هم محور
  • توسعه یک الگوریتم طرح‌ریزی مسیر جستجوی مقید در یک محیط همراه با موانع مبتنی بر بهینه‌سازی کلونی مورچگان
  • شناسایی عددی اثر شکل نوک پره روتور بر روی کارآیی آیرودینامیکی و دینامیک استال در حد اکثر سرعت پرواز افقی بالگرد
  • بررسی سیستم‌های پاشش در موتور اسکرمجت
  • مطالعه تجربي اثرات تخلخل بر عملکرد آيروديناميکي و آیروآکوستیکی یک ايرفويل با انحنای بسیار زیاد